vineri, 26 august 2022

ERASMUS+ KA2 - LET’S GO TO LEARN OUTSIDE! (APRILIE 2022, GRECIA)

 

Elevi și profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 4 Suceava, 

 experiență de mobilitate Erasmus+ în Grecia, 

în proiectul Let’s go to learn outside

În perioada 7-11 aprilie 2022, patru elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 4 Suceava (Ciubotaru Aida, Nica Mădălina, Munteanu Gabriella, Teodorovici Adelina), însoțiți de coordonatoarea proiectului, prof. înv. primar Mazilu Mirela, directoarea școlii, prof. Bobric Petronela și prof. dr. Nistor Bogdan, au participat la mobilitatea Music outdoors în Grecia, la Heraklion, la 4th Primary School, în cadrul unui parteneriat strategic între școli din Portugalia, Grecia, Lituania, Turcia, Slovacia și România, sub egida proiectului Erasmus+ KA2 2019-1-LT01-K229-060466_5 Let’s go to learn outside! Schimbul de experiență are ca scop implementarea educației outdoors în sistemele educaționale din țările partenere și crearea de conexiuni între diverse culturi, oferindu-le elevilor implicați experiențe de învățare în natură, într-un mediu relaxant, cu numeroase beneficii pe plan fizic, emoțional și mintal în dezvoltarea lor personală și formându-le spiritul de echipă.

Există o veche zicală că orice poți preda în aer liber. De fapt, mulți elevi par să se bucure de oportunitatea de a face o activitate în afara clasei. Activitățile muzicale în aer liber îi ajuta pe elevii să dezvolte creativitatea, individualismul, cooperarea și abilitățile practice într-un cadru în aer liber. Afară există spațiu și înălțime pentru a experimenta cu mai mulți stimuli decât în ​​interior. Există spațiu pentru a se mișca și a folosi întregul corp. Putem profita la maximum de spațiul exterior pentru experiențe care nu se putea întâmpla în interior. În lumea naturală, ne putem acorda la sunetele, ritmurile și melodiile furnizate de mișcarea și zgomotul creat de plante, animale și peisaj. Gândiți-vă la valurile care se prăbușesc pe țărm sau mișcarea pietricelelor trase înapoi în ocean de valuri și apoi timp redepuse iar din nou pe un mal stâncos. Există o temporalitate peisajelor sonore naturale.

A face muzică în aer liber nu înseamnă neapărat să luați fizic xilofoane, tobe și diverse alte instrumente în afară. Aceasta este o abordare, dar unul dintre beneficiile de a fi în afara este aplicarea conceptelor muzicale într-un mediu diferit și aprecierea procesului de a face acest lucru. Se dorește ca a fi afară într-un spațiu deschis să le ofere copiilor experiențe senzoriale diferite. Adesea muzica sună și se simte diferit atunci când este explorată afară. Poate încuraja gândirea colaborativă și să lucreze într-o nouă dimensiune, departe de constrângerile pereților sălii de clasă. Muzica afară poate permite activități conduse de copii, participarea și creativitatea la un nivel care se potrivește fiecărui copil.

În prima zi a mobilității, grupul a participat la ceremonia de deschidere, care a inclus dans tradițional grecesc, interpretări muzicale și recitaluri susținute de elevii greci de la învățământul primar și gimnazial. Au urmat câteva activități de icebreaking în aer liber, pe țărmul Mării Mediterane la care au participat atât elevii, cât și profesorii. În a doua parte a zilei, echipa a luat parte la turul istoric al Heraklionului. Ziua s-a încheiat cu o plimbare și cină tradițională în oraș.

A doua zi a însemnat vizitarea satului tradițional cretan Arolithos. Arolithos Traditional Village ocupă un grup de clădiri pe munţii din afara oraşului Heraklion și fost conceput intenţionat pentru a reproduce un sat autentic din Creta, acordându-se o atenţie deosebită pentru a recrea atmosfera unor vremuri demult apuse. Străzi întortocheate între case pitorești cu uși și ferestre pictate viu, plante cu flori care se revarsă peste pereți, locuri mai largi unde scaunele și mesele din lemn permit vizitatorilor să privească lumea nostalgic. Elevii au participat la programe educaționale oferite de organizatori. Un moment interesant a fost învățarea de către toți participanții a mișcărilor dansului Sirtaki.

Ziua a treia a însemnat vizitarea celor mai importante vestigii istorice ale Insulei Creta: Palatului Knossos, Muzeului Arheologic al Cretei, Zidurile Venețiene. Istoria te întâmpină la tot pasul. Și cum să nu fie așa, când orașul a fost locuit încă din neolitic și a cunoscut o mare dezvoltare în timpul civilizației minoice. Apoi, ca alte orașe grecești, a fost stăpânit de venețieni, care l-au cucerit în sec. al XIII-la, iar în sec. al XVII-lea a căzut în mâinile turcilor pentru 200 de ani.

Când spui Creta, spui în primul rând civilizație minoică și, printre ruinele care s-au păstrat până azi, cele mai faimoase sunt rămășitele palatului din Knossos. Civilizația minoică este cea mai veche de pe teritoriul Europei. În centrul său sta celebrul rege Minos, stăpânul insulei și al apelor din jur. Se pare ca în preajma domniei lui (cu câteva generații înainte de războiul Troian) a fost o perioadă de pace și stabilitate care a permis dezvoltarea și avântul civilizației minoice. Linia dintre istorie și mitologie este foarte fină în acest loc. Povestea lui Dedalus, arhitectul acestui palat și al labirintului se îmbină cu cea a lui Tezeu și a celebrului Minotaur. Pentru a înțelege mai bine istoria locului sunt necesare alte ore petrecute în Muzeul de Arheologie din Heraklion. În acest muzeu sunt expuse frescele originale din Palatul din Knossos, în situl arheologic găsindu-se doar copiile.

Mergând pe străzile spre mare, treci pe lângă Muzeul de Istorie al Cretei, Biserica Sf. Titus (Agios Titos în greacă), construită în sec. al X-lea. Sfântul Titus este cel care a adus creștinismul în insulă și este considerat protectorul Cretei.

O altă atracție importantă este portul și fortăreața venețiană, construită de venețieni pentru protecția portului. Cea care se vede astăzi a fost ridicată în secolul al XVI-lea, după ce prima a fost distrusă de cutremur. Zidurile fortăreței se întind de-a lungul mării străjuind portul. Fortul are ca emblemă leul din San Marco. Totul este foarte bine conservat. O plimbare, având pe de o parte zidurile vechi ale fortăreței și de cealaltă parte marea, te trimite în istorie și în același timp te ancorează în realitate.

Echipa Erasmus a plecat într-o altă vizită culturală la Myrtia în a patra zi a mobilității. Aici am vizitat muzeul ”Nikos Kazantzakis”, scriitorul care este creatorul romanului „Alexis Zorba” devenit celebru mai ales prin ecranizarea din 1966 sub titlul ”Zorba grecul”, cu Anthony Quinn în rolul principal. Scriitorul s-a născut în Heraklion, motiv de mândrie pentru cretani.

A doua parte a zilei a însemnat vizitarea CRETAquarium care oferă vizitatorilor săi șansa unică de a se plonja în marea lume marină a Mediteranei. De la marii rechini vânători până la micii căluți de mare, meduzele senzaționale, diversitatea vieții marine este pusă în valoare peisajelor marine subacvatice cretane, cum ar fi formațiunile stâncoase de la Matala (Sudul Cretei) și fundul mării de la Vai (Nord-Estul Cretei). Acvariul din Creta este cel mai mare complex de cercetare, tehnologie și divertisment marine din zona mediteraneeană, care și-a stabilit funcția și dezvoltarea cunoștințelor și descoperirilor științifice în domeniul științei marine.

Dimineața ultimei zile a mobilității a început cu derularea de activități pe tema muzicii. Fiecare țară parteneră a prezentat un moment muzical. Elevii au compus un cântec despre pacea mondială, care a fost interpretat pe o melodie populară sau modernă binecunoscută. Totodată, fiecare școală parteneră a prezentat un dans tradițional din țara natală.

La finalul zilei, a avut loc ceremonia de încheiere, care a însemnat înmânarea diplomelor, a premiilor și schimbul de suveniruri între membrii echipelor din fiecare țară parteneră, și discursul final.

Obiectivele acestei mobilități au inclus:

• Creșterea nivelului de încredere și a abilităților practicanților de a întreprinde activități muzicale în special în aer liber, cu accent pe muzica tradițională grecească;

• Demonstrarea că un spațiu în aer liber poate fi un context ideal pentru o serie de activități muzicale;

• Dezvoltarea unei conștientizări mai profunde a valorii muzicii în învățarea și bunăstarea generală a copiilor.

• Furnizarea de idei, experiențe și strategii care pot fi puse în aplicare imediat.

Copiii au dreptul la experiențe de învățare și de joacă de înaltă calitate în exterior. Aceasta înseamnă oferirea oportunităților muzicale atât în ​​exterior, cât și în interior, în special pentru acei copii care preferăsăfie afară.

A fost o experiență deosebită și interesantă, atât din punct de vedere educațional, cât și cultural, în care elevii și profesorii au avut ocazia de a participa la activități educative în aer liber, îmbunătățindu-și competențele interculturale și de comunicare în limba engleză.








Citeşte mai mult pe Monitorul de Suceava: https://www.monitorulsv.ro/Coltul-cititorului/2022-04-15/Elevi-si-profesori-ai-Scolii-Gimnaziale-Nr-4-Suceava-intr-o-experienta-de-mobilitate-Erasmus-in-Grecia-in-proiectul-Lets-go-to-learn-outside#ixzz7g1FbBiK0
Follow us: @monitorulsv on Twitter | Monitorul.de.Suceava on Facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ERASMUS+ KA2 - LET’S GO TO LEARN OUTSIDE! (IUNIE 2022, ROMÂNIA)

  Elevi și profesori din Lituania, Grecia, Portugalia, Slovacia și Turcia la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, într-o experiență de mobilitat...